dissabte, 28 de novembre del 2009

Seguiment i evolució de la webquest

Quan vaig llegir que la segona activitat consisitia en elaborar una webquest em vaig espantar una mica, però quan vaig llegir les instruccions per realitzar-la vaig "calmar-me" una mica.

La webquest que he realitzat amb el meu grup consisteix en elaborar una revista. La intenció es posar als alumnes en contacte amb les diferents cultures entre les que conviuen a l'institut i aprofundir en el seu coneixement. La webquest apunta cap al paradigma del "pluralisme" defensant les diferències entre les persones a través del coneixement dels altres com a quelcom positiu.
Realitzar una webquest no ha estat una tasca complexa, però realitzar qualsevol treball en grup implica una esforç extra.
Quan es realitza un treball en grup cal tenir clar que es vol fer, per posteriorment organitzar i repartir tasques. En el meu cas, al principi ens va costar força decidir com volíem que fos la webquest, però un cop ho vàrem decidir poc a poc cada component del grup va anar contribuint en la seva elaboració; al principi la participació a la webquest no va ser massa constant per part de tots els membres però un cop ja estava iniciada la participació es va fer més constant.
Amb aquest recurs he fet un gran descobriment ja que aquest recurs permet que els alumnes:
  • Treballin en grup.
  • Realitzin una investigació guiada.
  • El treball autònom.
  • Ús d'habilitats cognitives superiors.

La realització d'aquest pac ha suposat que a l'escola on treballo ens plantegem elaborar una webquest per als alumnes de cicle superior, suposo que l'objectiu està assolit. Aprendre a elaborar una webquest i aplicar els coneixements de l'àrea a la pròpia tasca educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada